شصویر شاخص - یدک کش کرج

شصویر شاخص - یدک کش کرج امداد خودرو فلاحی


یدک کش کرج یکی از شرکت های خودروربری است. قبلاً زندگی و اتومبیل ها هر دو بسیار ساده و بی عارضه بودند و روزگار خوب بود. موتور ماشین شما بزرگ و مسدود بود و شما فوراً دیدید که شمع ها کجا هستند. می توانید بدون اینکه ابتدا نیمه موتور را از برق بکشید، شیلنگ ها و مایعات را بررسی کنید. در این مقاله از امداد خودرو فلاحی به بررسی روغن های گیربکس میپردازیم.

عنوان یدک کش کرج
نویسنده علی فکریان
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1615 کلمه
مدت زمان مطالعه 16 دقیقه

فهرست مطالب

روغن گیربکس های A و F محبوب و در دسترس

انتخاب روغن گیربکس نامناسب عامل اصلی خرابی گیربکس ها

در گیربکس های اتوماتیک از چه روغنی استفاده کنیم؟

کاهش محبوبیت روغن گیربکس نوع F به دلیل ایجاد کشش

گیربکس قطعه ای حیاتی در انتقال قدرت خودرو ها

نتیجه گیری در مورد رعایت نکات تعویض روغن گیربکس

سوالات متداول در مورد انواع روغن گیربکس در خودرو ها

 

فهرست تصاویر

روغن گیربکس 1روغن گیربکس

روغن گیربکس 2گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس 3فیلتر روغن

روغن گیربکس های A و F محبوب و در دسترس

در روزهای گذشته فوق‌العاده، بسته به نوع رانندگی خود، نوع A یا F را انتخاب می‌کردید. در آن زمان خودروسازان نیز به سادگی اعتقاد داشتند. اگر فورد داشتید و می‌دانستید که چگونه نام را بنویسید، پس می‌دانستید که به روغن نوع F نیاز دارید. روغن تایپ تقریباً هر ماشین دیگری را که در این سال‌ها به روغن نیاز داشت، پوشش می‌داد. جرثقیل امداد در مواقع ضروری به کار می آید. امروزه قفسه هایی وجود دارد که ده ها روغن را نمایش می دهند.

مشتری می‏تواند وارد یک فروشگاه شود و روغن خاصی را پیدا کند که برای هر شرکت خودروسازی ایجاد شده است. اگر ماشین شما گیربکس اتوماتیک دارد، ضروری است که بدانید ماشین شما به کدام یک از روغن ها نیاز دارد. نمونه ای از روغن گیربکس را در روغن گیربکس 1 مشاهده می‏نمایید.

انتخاب روغن گیربکس نامناسب عامل اصلی خرابی گیربکس ها

اگر نوع نامناسبی روغن به گیربکس اتوماتیک اضافه شود، می تواند مشکلاتی در تعویض دنده ایجاد کند. هر مشکلی که شامل تعویض دنده باشد، فقط به دنده ها استرس می افزاید. برای به خدمت گرفتن جرثقیل امداد باید به یکی از شرکت های معتبر تماس بگیرید. خیلی بدتر از مشکل جابجایی این واقعیت است که ممکن است در نهایت به گیربکس خود آسیب وارد کنید.

خودروهایی هستند که به دلیل فرآورده های نفتی نادرست مجبور به حذف کل گیربکس و نصب گیربکس جدید شده اند. روغن گیربکس قدیمی نوع A در طول سال ها دستخوش دگرگونی کامل شده است. اکنون با نام ATF یا Dexron Automatic Transmission Fluid شناخته می شود. روغن ATF دستخوش تغییرات و بهبودهای دائمی شده است. یدک کش کرج برای ارائه خدمات جابجایی خودرو آماده خدمت رسانی است. اما همچنان یک افزودنی بسیار قابل اعتماد و با کیفیت خودرو است.

روغن گیربکس 1روغن گیربکس

روغن گیربکس - یدک کش کرج
روغن گیربکس – یدک کش کرج امداد خودرو فلاحی

روغن انتقال نوع A ابتدا با نام Dexron به بازار عرضه شد. این محصول به سرعت جای خود را به Dexron II داد. این یک بار دیگر به Dexron IIE در دهه 90 تغییر کرد. این نسخه دارای تقویت کننده های عملکرد اضافی بود که برای بهبود ویسکوزیته روغن استفاده می شد. افزوده‌های تقویت‌کننده برای دستیابی به عملکرد بهتر با شیر برقی شیفتر و انتقال بسیار مفید است. جرثقیل امداد دارای امکانات مختلف برای جابجایی خودرو ها و خدمات در محل هستند. شیر برقی شیفتر با کامپیوتر کنترل می شد و شیر برقی انتقال فشار کنترل می شد. بعداً در دهه 90، Dexron IIE مجدداً فرموله شد و به عنوان Dexron III معرفی شد.

در گیربکس های اتوماتیک از چه روغنی استفاده کنیم؟

یک پاسخ ساده برای این سوال وجود دارد که امروزه در گیربکس های اتوماتیک از چه نوع روغنی استفاده شود. صرف نظر از نامگذاری، امروزه برای هر خودرویی که به فرمول دکسرون نیاز دارد در دسترس است. یدک کش کرج ارائه دهنده خدمات تعمیرات خودرو است. Dexron III را می توان با هر یک از بستگان قبلی خود جایگزین کرد. دکسرون تقریباً برای تمام خودروسازان به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است.

کل خط تولید خودروها و کامیون های جنرال موتورز به این نوع روغن نیاز دارد. حتی خودروهای تولید شده توسط سازندگان خارجی نیز از دکسرون استفاده می کنند. این روغن در خودروهای فورد و کرایسلر که تا سال 96 ساخته شده اند نیز استفاده می شود. استفاده از جرثقیل امداد در جاده ها بسیار ضروری است. نمونه ای از گیربکس اتوماتیک را در روغن گیربکس 2 مشاهده میکنید.

تا سال 1996، خودروها و کامیون‌های فورد از روغن نوع F استفاده می‌کردند. اما برخی دیگر از تولیدکنندگان نیز این کار را انجام دادند. افزودن مواد خاص، روغن Type F را به راه حلی خوب برای تعادل اصطکاک در صفحه کلاچ گیربکس اتوماتیک است. یکی از اخطارهای روغن نوع F هشداری بود برای آگاهی کاربران از قدرت و غلظت این روغن. بوسترهای اضافه شده به روغن نوع F آن را به قدری قوی کرده است. در یدک کش کرج میتوانید مقاله های بیشتر را مطالعه نمایید. می‏توان 1 لیتر نوع F را به 5 لیتر روغن دیکسون اضافه کرد. روغن کامل دارای ویژگی های مشخصه روغن نوع F خواهد بود. emdadkhodrofalahi.ir ارائه دهنده خدمات خودروبری در کرج.

روغن گیربکس 2گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک - یدک کش کرج
گیربکس اتوماتیک – یدک کش کرج امداد خودو فلاحی

کاهش محبوبیت روغن گیربکس نوع F به دلیل ایجاد کشش

در خودروها، روغن نوع F به طور قابل توجهی کاهش می‏یابد و در دنده های روان گیربکس کشش ایجاد می‏کند. چرخ دنده ها باید بیشتر کار کنند تا کار انجام شود. مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که روغن MERCON ATF با نوع F با هم سازگار نیستند. جرثقیل امداد دارای امکانات جابجایی خودرو است. و انواع روغن و مقدار مورد نیاز برای ماشین خاص شما را لیست می کند. نمایندگی‌ها و اکثر فروشگاه‌های خودرو مفید خواهند بود. می‌توانید به صورت آنلاین بررسی کنید که آیا سایر موارد نتوانسته اطلاعات مورد نیاز شما را تولید کند یا خیر.

علاقه مندان به خودرو به یاد می‏آورند که گیربکس اتوماتیک امروزی در ابتدا توسط شرکت اولدزموبیل به بازار آورده شد. زمانی که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت کاملاً غیرعادی بود و بیشتر یک کنجکاوی بود. یدک کش کرج توانایی ارائه خدمات خودرو را دارد. این گیربکس 3 سرعته فلزی سنگین هیچ شباهتی به نسل جمع و جور و پیشرفته خود ندارد. اما شرکت اولدزموبیل مخترع اولین گیربکس اتوماتیک بود که قبل از جنگ جهانی دوم در معرض دید عموم قرار گرفتند.

گیربکس قطعه ای حیاتی در انتقال قدرت خودرو ها

گیربکس قطعه ای برای انتقال نیروی تولیدی در موتور خودرو به چرخ ها تا آن را به حرکت درآورد. سیال انتقال ماده ای است که توسط آن این انتقال صورت می گیرد. بنابراین گیربکس یک سیستم پیچیده در یک خودرو است. شما میتوانید برای جرثقیل امداد در هر مکانی با امداد خودرو فلاحی تماس بگیرید.

  1. ایمنی دنده: در گیربکس دستی، دنده ها در داخل یک شاخک تعویض دنده درگیر می‏شوند. در حالی که گیربکس اتوماتیک دارای مبدل گشتاور و مجموعه ای از چرخ دنده های سیاره ای است. در این صورت انتقال نیرو به چرخ ها کنترل می‏شود. هنگامی که دنده ها درگیر می شوند، روغن گیربکس چرخ ها را روان می‏کند. ذرات ایجاد شده در اثر سایش چرخ، مایع انتقال را آلوده می‏کنند. یدک کش کرج فعال در زمینه خدمات خودرو. در این صورت نیاز به تغییر مایع برای حذف ذرات می‏شود.
  2. عمل به عنوان روان کننده برای قطعات: سیال گیربکس تمام قسمت های متحرک درگیر در فرآیند انتقال نیرو و روانکاری را روغن کاری می‏کند. با این کار سایش را به حداقل برساند. روغن جدید در دماهای پایین کار می‏کند. تعویض مکرر مایع گیربکس به سیستم های انتقال خودرو کمک می‏کند تا مدت زمان زیادی دوام بیاورند. جهت مطالعه مقاله های بیشتر به emdadkhodrofalahi.ir مراجعه کنید.
  3. بهبود اثرات فیلتر: در صورت تعویض روغن گیربکس، اگر فیلتر کاغذی باشد، فیلتر نیز باید تعویض شود. یک مش می تواند دوباره استفاده شود. جرثقیل امداد میتواند خودرو شما را تا محل مناسب حمل کند. فیلترهای جدید بهتر فیلتر می شوند و عمر سیستم های انتقال را افزایش می دهند. نمونه ای از فیلتر روغن را در روغن گیربکس 3روغن گیربکس 3 مشاهده میکنید.

نتیجه گیری در مورد رعایت نکات تعویض روغن گیربکس

با تحقیقات جدید، تغییرات روغن گیربکس کمتر شده است. برخی از مدل‌های جدید خودرو، تعویض روغن را تنها در هر 100000 مایل توصیه می‌کنند. یدک کش کرج میتواند خدمات زیادی در جابجایی خودرو ارائه دهد. در حالی که سایر سازندگان ادعا می‌کنند که خودروهای آنها نیازی به تعویض روغن گیربکس ندارند. بهتر است خودروی خود را به نمایندگی سازنده ببرید و جزئیات را از تکنسین های آنها دریافت کنید. امداد خودرو فلاحی ارائه دهنده خدمات خودرویی.

روغن گیربکس 3فیلتر روغن

فیلتر روغن - یدک کش کرج
فیلتر روغن – یدک کش کرج امداد خودرو فلاحی

سوالات متداول در مورد انواع روغن گیربکس در خودرو ها

  • چرا نوع روغن گیربکس برای نوع اتوماتیک مهم است؟

پاسخ: اگر نوع نامناسبی روغن به گیربکس اتوماتیک اضافه شود، می تواند مشکلاتی در تعویض دنده ایجاد کند. هر مشکلی که شامل تعویض دنده باشد، فقط به دنده ها استرس می افزاید.

  • در گیربکس های اتوماتیک باید از چه نوع روغنی استفاده کنیم؟

پاسخ: صرف نظر از نامگذاری، امروزه برای هر خودرویی که به فرمول دکسرون نیاز دارد در دسترس است. جرثقیل امداد میتواند در صورت بروز مشکل به شما خدمت رسانی کنند.

  • اولین گیربکس اتوماتیک توسط کدام کمپانی ساخته شد؟

پاسخ: گیربکس اتوماتیک امروزی در ابتدا توسط شرکت اولدزموبیل به بازار آورده شد. زمانی که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت کاملاً غیرعادی بود و بیشتر یک کنجکاوی بود. این گیربکس 3 سرعته فلزی سنگین هیچ شباهتی به نسل جمع و جور و پیشرفته خود ندارد. اما شرکت اولدزموبیل مخترع اولین گیربکس اتوماتیک بود که قبل از جنگ جهانی دوم در معرض دید عموم قرار گرفتند.

جهت مطالعه در مورد نکات تماشای فیلم در خودرو به مقاله تماشای فیلم از وبسایت emdadkhodrofalahi.ir مراجعه کنید.

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *